Wednesday, June 11, 2008

Dammsugare

Tydligen så har den här bloggen blivit en "mina barn har sagt" blogg, men eftersom inredningssidan ligger i frysen, så bjuder jag på det¨.

Imorse hände något som fick mitt hjärta att bli alldeles varm, och i bilen på väg till skolan kom jag på att jag glömt att berömma hundra tusen gånger för det fina tilltaget. Dum, dum, stressad mamma!
Det som hände var följande:
Lukas kommer in i köket med sina stövlar på. Sätter sig på golvet och suckar: "Åh, sand..." varpå han häller ut hela sandtaget som funnits i skon på golvet.
"Men..." säger jag "inte sand i köket, pappa har ju städat".
Morgonstressad som jag är trummar jag vidare med mina måsten, och nästa gång jag tittar in i köket är stunden då mitt hjärta svämmar över. Allra underbaraste Lukas har gått och hittat dammsugaren i klädrummet vi har vid hallen och burit den med sig därifrån in i köket, dragit ut sladden och ska dammsuga upp sanden efter sig.
"Mamma, kan du hjälpa mig att starta? Jag tänkte dammsuga upp sanden" säger han som om det vore det naturligaste i världen att en fyraåring tänker på att dammsuga upp stövelsand efter sig...

Ibland undrar jag vad jag ahr gjort för att förtjäna mina underbara ungar... Något rätt har det blivit bland alla fel i alla fall...

5 comments:

Jenny said...

Jadu Åsa, som jag sagt förut, det är verkligen underbara barn du har. Är så roligt att läsa om deras härliga kommentarer och saker dom gör. Har ju varit med om en del nu med! Du ska skatta dig lycklig! Hoppas man får sånna barn själv också. Måste faktiskt nämna Malins också, två riktiga charmtroll. Så ni har det bra båda två! Man blir ju mer och mer sugen när man träffar era barn! =) Synes snart! Kram!

Unknown said...

Kan Lukas komma och lära mina barn tack...
:inte bitter inte:

Han är härlig, jag saknar er faktiskt...
Puss!

ivaron said...

Sötnosen slår till igen. Lilla lukas!!!
Fan jag har så dåligt samvete, hinner ju aldrig träffa dig ju... känns som jag bara säger nej och nej hela tiden, men så är det inte, jag vill verkligen ta mig tid för dig för du är viktig, och jag tycker om att umgås med dig ju... tiden tryter i mitt liv just nu... suck

Kram

Anonymous said...

Han är för underbar Lukas! Så skönt att känna att du har lyckats med uppfostran av dina barn. Det är så ofta jag känner mig misslyckad som förälder och det är jag nog inte ensam om. Jag tycker i alla fall att du är en supermamma!!
Stor kram N

fröken Sätterlund ✯ said...

Åh vilken underbar liten unge :-)