Saturday, June 28, 2008

Min sötnos tänker...

Ikväll när Lukas låg i sängen för att sova, låg han och vred sig fram och tillbaka. Så säger han med en suck:
- Det är hopplöst det här...
- Vad menar du då? frågar jag
- Det är med giftet...
Gift? Jag förstår inte, så jag frågar vad han menar.
- Jamen, säger han, och man hör hur komplicerat han tycker att det är. - Jag tycker ju om Ellen och Saga, Ellen OCH Saga... Jag kan inte välja...
- Men vännen, du behöver inte välja, svarar jag.
Han lycer upp och frågar: - Hur menar du då?
- Jo, det är många, många år kvar tills du är vuxen och ska gifta dig, så du kan tycka om både Saga och Ellen nu, och leka med båda utan att välja.
Lukas funderar en stund, sen fortsätter han:
- Ellen säger att det finns ett land där man kan gifta sig med två flickor. VIlken land är det mamma?
Oh, jag tänker efter... Ett land där polygami är tillåtet...
- Iran, drar jag till med bara för att ha ett svar.
Lukas ser mig djupt i ögonen, sen säger han:
- Mamma, kan vi inte flytta till Iran nån dag?

6 comments:

Amiechan said...

:D Jaha du, om 25 år har du två svärdöttrar i Iran då? :D

Anonymous said...

Ja, han är en klok liten kille din lille L. Undrar vem han har ärvt det från;-)
Kram N

fröken Sätterlund ✯ said...

Jag skrattade så att tårarna rann när jag läste om din sons önskan. Vilken lite sötnöt! :-)

fröken Sätterlund ✯ said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

hahahaha! Killen är för go!
/ Sifferbolisa

Stolt Mamma said...

KLockrena kommentarer från dina barn, som vanligt =)
Undrar vem dom ärvt den kvickheten av mån tro?! =)