Thursday, June 12, 2008

Om du visste, mitt barn...

Once upon a time skrev jag mycket dikt. Nu har jag inte gjort det på ett tag, jag har liksom inte formuleringarna inom mig. Jag skriver förvisso en del på beställning, men då har man oftast en historia att utgå ifrån... Det är lite lättare då, för då är det inte mina känslor, men det är ändå ärofyllt att få skriva till bröllop och dop!

Ni kan få smaka på en dikt jag skrev till Lukas första sommaren i huset. Kanske blir det en diktblogg snart av detta! ;)

Vi andas i takt där vi går
träden viskar värme
Jag stryker lätt över ditt hår
nu kan vi inte vara närmre

Jag känner dina tankar
du behöver inte tala
här leker våra själar tillsammans
flyger lätt som sommarens svala

Om du visste, mitt barn
hur stort det är i mig
att jag får gå bredvid
och älska dig!

(c) Lycke

5 comments:

Stolt Mamma said...

Vilken fin dikt!Det knyter sig i halsen och tårarna är nära.
Du är så grymt duktig att skriva Åsa!!

ivaron said...

du har en talang åsa, du kan sätta ord på de vardagliga tingens storhet. Klä känslor i ord, känslor många av oss andra knappt kan förklara i tal... du har en talang minsann...
kram kram

Anonymous said...

Underbara du! Dina ord berör mig så. Jag kan börja gråta bara av att tänka på dikten som du skrev till Elmers dop. Och ja, jag grät när jag läste upp den. Tacksam att jag får ta del av dina vackra ord!
Kram N

sari said...

*snyft* jättevackert! Du klär tankar och känslor så fint i ord!

Anonymous said...

Great post, I am almost 100% in agreement with you